lördag 29 december 2018

Ny DT-medlem - Sofie

Hej!

Äntligen är det dags för mig att få presentera mig:


Jag heter Sofie Hansson och bor i Friggesund utanför Hudiksvall.



Jag har alltid pysslat i någon form och har gjort kort sedan 2004 då jag fick mina första stämplar. Jag brukar inte kalla mig för scrappare eller kortmakare utan om någon frågar vad jag gillar så säger jag att jag är stämplare. Om något av mina kort inte har något stämplat och färglagt så känns det som att jag inte är färdig. 

Till en början använde jag de pennor som jag hade hemma men allteftersom jag gjorde fler och fler kort så smög sig copics in. Mina första copics var hudfärger. Helst skapar jag stort och de flesta av mina kort är 20x20 cm alternativt A5. Mina favoritfärger är de som ligger på 90 tonerna och det gäller allt från rosa, grönt, blått och brunt.

Försöker att göra ett julkort i veckan hela året och så här precis efter jul är det ganska lätt att hitta inspirationen.


Stämpeln är från crafters companion och heter poinettia wishes. Jag har använt:

Blommorna R30, 32, 35. 
Bladen YG91, 93, 95, 97, 99. 
Bären R32,37,49



En chokladask som sambon fick i julklapp. Stämpeln är från Sheena Douglas och heter All aboard. Jag har använt följande pennor:

Tåg grön G24, 28, T6 
Tåg grå N0, T2,4,6. 
Bro E70, 35, 37, 39. 
Perrong E50, T2, 4, 6. 
Träd YG21, 23, G24, 28, 94

Tack för mig! Vi snart igen!

/Sofie


2 kommentarer: