söndag 14 juli 2013

No Line teknik....

Hejsan allihopa,
Idag tänkte jag visa en teknik som kallas No Line Coloring technique. Vilket går ut på att man stämplar eller skriver ut sitt motiv med väldigt svag färg. Nästan så det inte syns. När man sedan färglägger ger det en väldigt mjuk och soft känsla.


Här kommer själva kortet. Väldigt stilrent, då det är själva motivet som är i fokus.


Och här kommer en liten närbild.

Det kan vara ganska svårt att hålla isär allting när man använder en bild som är så pass detaljerad. Så jag skrev ut en likadan fast med full styrka, så att jag hela tiden kunde snegla på den om jag blev osäker på vad det egentligen var jag färglade... ;)


Och här kommer en detaljbild på en del av motivet.

Allting är givetvis färglagt med Copics, men tyvärr har jag inte antecknat ner dem denna gång.

Ha en skön avslutning på helgen!

Kram, Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar