fredag 29 mars 2013

DT-Rozzan

Hej alla fantastiska Copic vänner

Sist ut och förmodligen minst med mina 159 cm i mankhöjd är jag, Rozzan.
Mig och mina alster kommer ni att få ta del av på fredagarna,
som är min bloggdag här på copicbloggen. 
Det är verkligen en ära att få vara med att skapa och inspirera er.
Men jag kan också säga(läs skriva) att jag är lite nervös,
alltid pirrigt med nya utmaningar:)


Vem är du?
Jag heter Rositha Gäfvert och bor i en liten ort i Östergötland som heter Mjölby.
Jag bor på en hästgård med min man och två av våra tre barn. 
Till vardags jobbar jag som trafiklärare och utbildar i personbil och lastbil.
Mitt alias inom scrapvärlden är som ni förstår Rozzan,
och här hittar ni min blogg: 

Hur länge har du pysslat?
Jag har alltid varit en person som pysslat i någon form, provar gärna nya saker bara jag får vara kreativ.
Hösten år 2010 hade jag en körelev som var en inbiten "scrappare" och är den person som presenterade mig i denna underbara värld. Kan bara säga tack! :) 
Jag började med att göra LO,
men fortsatte att prova med kort, altra och nu även mixed media.
Jag vet inte om jag kan kategorisera min stil, det får gärna ni göra..:) Dock kan jag säga att jag gillar att skapa i lite mörkare färger,såsom brunt och svart.
 Jag brukar säga att jag är färglös,hihi.
Innan jag började "scrappa" dansade jag en del, men nu är det bara detta jag brinner för. 
När jag ska "scrappa" brukar jag säga att jag går in i min bubbla, för när jag pysslar släpper jag allt annat och det är så härligt, ni vet nog vad jag pratar om ;)

När och hur kom copics in i ditt liv?
Jag köpte mina första copic i början av år 2011 men sålde dem ganska snart då jag inte var helt överens med dem. Jag målade sen bara med distressfärger tills hösten 2012 då jag gjorde ett nytt försök med copic,
och som ni förstår så är jag helt fast nu!:) Så ni som tycker det är svårt, ge inte upp det kommer att gå bra. Och här på bloggen kommer vi förhoppningsvis att inspirera och ge er massa tips.
Jag har gått två steg av fyra på ECCP-progarmmet och ska gå de två sist nu i april. 
Jag vill verkligen lära mig allt om dessa pennor!

Vilken är din favoritkombination?
Nu ler jag..Vet inte riktigt hur jag ska svara, hihi.
Men alla färgerna inom bokstaven E,W,C och T,förstår ni vad jag menar då? 
Tex E 41,42,43,44 och E 81,84,87,89, E50,51,53,55
Men för att inte framstå som tråkig så har jag en färgkombination som jag är svag för, BG 72,75,78.

Här är några bilder på alster jag gjort





Nu har vi varit igång nästan en hel vecka här på bloggen och det bästa  denna vecka spara vi till sist;) 

......Ledtråd......
I morgon är det er/din tur ;)

På återseende //Rozzan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar