måndag 22 februari 2016

Tutorial - färglägga en tegelvägg

Då var det måndag igen och dags för mig att blogga. Denna gången har jag gjort det "enkelt" för mig. För ett tag sedan visade jag den här tutorialn på hur jag förlägger en tegelvägg, eller i detta fallet en skorsten. Visserligen är motivet ett julmotiv men det spelar ju ingen roll. Kanske blir ni inspirerade att starta med era julkort tidigt i år ☺ 
Tanken var att visa detta inlägget i mellandagarna men jag var nog väldigt ledig för tyvärr glömde jag det.

Men nu så....



Först en liten beskrivning på hur jag maskade ihop de stämplar jag använde.




 Istället för att visa bild för bild hur jag färglagt skorstenen så gjorde jag en liten film. Ni får snabbspola om det blir för långdraget.


Min första färgläggningsfilm.....lite nervöst var det allt att visa första gången. Jag fick ta hjälp av familjen att redigera den. Vi speedade upp den och tog bort bakgrundsljudet (annars hade ni hört sonen göra sin spanskläxan).

Och så här blev det färdiga resultatet


Jag har använt följande färger:

 Tegelsten E19-17-15-13-43-W7
Stövlar W9-8-7 / Y26
Snö N2-1-0-BG70
Skuggan C6-4-2-0-00

Det var allt från mig denna gången!

Ha det bra!
Christina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar