onsdag 1 april 2015

Clean and simple...

Idag blir det ett väldigt enkelt och stilrent kort ifrån mig.
Bara för att det är enkelt så är det dock inte alltid lätt att tillverka denna typ av kort.
Jag har en tendens att inte riktigt veta när jag ska sluta...
Jag vill gärna stoppa på 'bara lite till'. :-)



Här tycker jag dock att jag slutat i tid.
Jag sydde lite med symaskinen runt kanterna, för att få lite mer arbetat känsla på kortet.
Själva cardstocket med motivet på sitter dessutom på distanskuddar, så att det får lite extra djup.
Man får jobba med de små detaljerna istället när man gör enkla kort.


Motivet är en digistämpel från Make it Crafty och är färglagd med följande copic:
Hud: E13-11-21-00-000-R20
Hår: E55-53-51
Klänning: BG72-(71)-70
Blommor: V95-93-91
Fåglar: W3-1-0

Jag vill också passa på att tacka för förra veckans Blog Hop.
Otroligt roligt och inspirerande.
Glöm inte kolla på Facebook om Ni vunnit några priser.

Ha en mysig påskhelg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar