onsdag 4 februari 2015

Gult är - inte - fult

Hejsan, Idag är det min tur att visa lite Copic inspiration här i bloggen.

Många av mina favorit kombinationer är ofta ganska dova och mjuka. Men ibland tycker jag om att trycka in lite extra färg, så att motivet verkligen poppar.

Och vad är mer färggrant än gult?!


Den här färgkombinationen fick jag faktiskt som utmaning av mina DT kompisar Lisa och Jessica. Och - ja - jag övervägde faktiskt att säga upp bekantskapen med dom...he he...

Det svåra med just gult tycker jag är att kombinera att få bra djup och kontrast men att fortfarande få det att upplevas gult, och inte för dovt.

Hur tycker Ni att jag lyckats??


Motivet är ifrån Sureya/Deviant Art och jag har använt följande färger:

Hud: E11-21-00-000-R11
Hår: E79-77-74-71-70
Lila: V09-0-05-04
Gul: Y00-02-06-15-23
Jeans: W5-3-1-0

Hoppas Ni får en bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar