onsdag 10 december 2014

Vinterkort...

Idag blir det ytterligare ett jul/vinterkort från mig. Denna gång är jag tillbaka i de lite softare, och kanske inte så traditionella färgerna. Jag har använt Gummiapans nya Vinter Ellie på detta kort. Är hon inte underbar!?


Jag har använt papper från Maja Designs Sofiero, och färgat in alla kanter med distress Frayed Burlap.


Här ser Ni en liten närbild på hur jag jobbat med att få fram effekten av naturligt hår.
Något vi går igenom i ECCP kurserna.
Ni har väl inte missat att det kommit ut nya datum för våren.


Jag har som vanligt hållt kortet ganska avskalat för att hålla fokus på motivet.


Jag har använt följande färger:
Hud: E11-21-00-R20
Hår: E55-53-51-44
Rosa: RV95-963-91
Grå: N4-2-1
Blå: B95-93

Hoppas Ni gillar det.
Ses snart igen!


2 kommentarer: