fredag 4 oktober 2013

Olika ansiktsfärger - tutorial!

Idag är det min tur att visa en tutorial och denna gången blir det hudfärg - två olika varianter. Det finns ju en uppsjö olika nyanser man kan välja att jobba med och man får helt enkelt prova sig fram och se vilken som passar en att jobba med. O ibland vill man helt enkelt variera sig.

Först ut är en ljus version. Ni får ha överseende med bilderna, de är lite svajiga..


Går först över hela ansiktet (glöm inte öronen som jag gjorde) med E000.



Sen jobba in från kanterna med E50.



Och nästa E21.



Sen går jag tillbaka igen med E50 och avslutar med E000. 



Kinder gör jag med R20. Det blir ganska ljust med dessa pennorna. Man kan ju välja att gå över med ett lager till om man vill.


Version 2, något mörkare. Denna gången kom jag ihåg öronen.


Jag börjar med E000 över ansikte och öron.



Nästa steg är E00 som jag målar in en bit.



Och efter det så är det E21. Rotera gärna motivet när ni färglägger. Jag har en tendens själv att glömma det.



Till sist använder jag E11 som jag lägger ute i kanten. Ja jag vet - det ser inte helt snyggt ut. Men lugn...



När första steget är klart så går jag över motivet igen, denna gången med E00 för att blanda ihop färgerna så det får ett mjukare o jämnare utseende. Tyvärr passade jag på att fylla och rengöra pennorna mitt i allt så det blev nog lite mycket färg på vissa bilder.



Sen avslutar jag med kinderna - R20.



Resultatet - lite skillnad är det.
Jag brukar oftast använda mig av den högra versionen för den trivs jag bäst med, men det är helt klart värt att testa sig fram. Alltid lär man sig nåt nytt. Sen har vi nog alla olika sätt att färglägga på.


En liten sammanfattning vilka pennor jag använt




Hoppas ni blev nåt klokare. Lovar bättre bilder nästa gång!

 Lämna gärna förslag på vad ni vill se för tutorials innan ni hastar här ifrån. Skriv på facebook eller i kommentarsfältet.
Ha en fortsatt skön fredag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar