söndag 22 september 2013

Namaste!

Söndag igen och dags för mig att inspirera. 

Det här motivet har legat ett tag och väntat på att bli använt. Jag färglade det vid en liten träff vi hade för några veckor sedan. Jag hade en tanke och idé att göra ett kort till en kompis som fyller 40 år. Hon reser en hel del både privat och i jobbet och jag vet att hon varit i Indien många gånger. Bland annat på ett stort bröllop och då blev hon både uppklädd och smyckad från topp till tå. Så jag blev extra glad när jag kom på att jag kunde använda den här stämpeln från Magnolia, den är perfekt. 

Jag surfade in på facebook för att se hur min kompis sari såg ut på bröllopet och så skulle jag försöka plocka just det färgerna. Så här såg min inspirationsbild ut.




Och så här blev resultatet


Vem kunde ana att färgerna skulle gifta sig så med varandra? Jag har använt mig av Feathering teknik för att få färgerna att gå ihop. Måste säga att jag blev mycket nöjd! Så klart kunde nog det röda varit lite rödare men jag tycker nog att lyckades. Vill ni veta mer om tekniken så hittar ni min tutorial här.

Jag har använt följande färger

Hud E11-21-00-000-R20
Hår y21-23-32-38
Klänning R24-22-21-20/E74-71-70
Blommor R29-27-24-22/YG97

Det var allt från mig! Ha en fortsatt skön söndag!

ps Namaste betyder "vördnasdsfull hälsning" och det kan ju passa bra till en 40 åring :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar