måndag 10 juni 2013

Färgkombinationer.

Hej på er. 

Idag är det min tur att göra något lite extra här i bloggen, och jag bestämde mig för att börja lägga in lite "färgprover". Jag bjuder på fyra hudfärger och fyra hårfärger. Ni får ta det just som ett "färgprov" och inga skönhetsmålningar. Kan säga att det var en väldig utmaning att försöka måla en mörkare hudfärg, när man oftast inte gör det - helt klart nått man borde öva på mer. 

Varsågoda - ni hittar dom även under fliken "färgkombinationer" ifall ni vill titta på dom igen vid ett senare tillfälle. Mallarna jag använt är Jessica / Tussans fina mallar (som man hittar under fliken färgkartor mm) och så har jag lagt in en uppförstorad del av en digistämpel (från Saturated Canary). 









Jag avslutar med att bjuda på ett staffli-kort. 



Motivet är från MoManning och Textstämpeln från InkyWings. 

Färgerna jag använt mig av är följande: 
Hud: E000,00,21,11
Hår: Y00,21, YR23, E33
Sjal + Tröja: R89, 85, 83, 81
Kjol: B97,95
Strumpbyxor: R81,83
Stövlar: R89,85,83
Kanna: C7,5,3,1,00

Tack för mig - ha en härlig vecka! 


2 kommentarer:

  1. Åh tusen tack för denna tutorial med färgkombinationer, super bra!
    Den ska jag verkligen spara!
    Ditt kort är helt underbart fint!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera