torsdag 9 maj 2013

En liten "fly boy"....

Idag är det min, Lindas, tur att inspirera lite här i bloggen! Det är verkligen kul att se vilket mottagande bloggen fått både här och på Facebook!! Jag hoppas ni tar chansen att vara med i vår utmaning också, den hittar ni HÄR!

 Mitt kort idag är ett tänkt till en liten kille. Tycker dock att det är ganska svårt att skapa kort till pojkar/män även om jag gillar att färglägga motiven. Den här söta lilla killen är från Whiff of Joy.

 

Här är en närbild på motivet. Är han inte söt?!?!


Jag har använt följande färger till honom och himlen har jag gjort på samma sätt som i min tidigare tutorial men även gått från kanterna och in, förutom att gå från motivet och ut.

Hatt/Skjorta: B97, 39, 95
Byxor: E 79, 47, 37
Skor: W9, 8, 5
Gräs: G28, 85, 21, 24, YG99
Himmel: B24, 00, 0000
Plan: W1, 3 och B12, 45


Tack för att ni kikade förbi idag! 

Kram//Linda

2 kommentarer: