fredag 17 maj 2013

Egna färgkartor

Tycker ni det är lätt att välja vilka färger man ska köpa??
Eller vilka färger man ska välja när man färglägger??
Det tyckte iallafall inte jag i början.
Dessutom kan det ju vara så att man färglägger något riktigt snyggt 
och att man vill spara vilka färger man använde just då.

Jag samlar mina egna färgläggningskartor i en egen copic-pärm.
Denna pärmen har jag alltid med mig när jag färglägger.

På kartan med kängor målade jag olika svarta och bruna nyanser för att se hur det blev.
Dessutom ser ni på översta paret hur stor skillnad det blir bara genom att sätta till en 1.
Här ser ni också skillnaden på de mörka  T,C,W.
Det kan vara svårt att se någon större skillnad på dessa färger på en liten färgkarta.


På bilderna nedan har jag lekt med att försöka måla olika metaller.
När jag kommer på någon mer "metallfärg" fyller jag på 
det på det omålade motivet på arket.


Här fyller jag på olika gula nyanser jag använt.


Hoppas att ni fått lite användbara tips.
Länka gärna till din blogg på kommentarer nedan
om ni har tips som ni vill delge oss eller andra copic-användare.

Om du vill använda någon av  mina mallar jag gjort
så får ni gärna det, ni hittar dem HÄR.
Jag har tagit bilderna från coloringpage.

Ha en jättefindag

Kramiz Rozzan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar