tisdag 26 mars 2013

DT - Jessica

Hej på er, äntligen är det min tur. Det ska bli så himla kul att få vara med och skapa till denna blogg. Jag är otroligt stolt och lycklig.

Vem är jag?
Jag en tjej i mina bästa år (över 40). Jag heter Jessica Blixt Wendin men i scrapvärlden går jag under namnet "Tussan". Jag bor på landet med min älskade son, man och vår katt utanför Österbybruk (ett litet samhälle 4 mil norr om Uppsala).

Hur länge har jag pysslat?
Jag har pysslat i hela mitt liv, men halkade in på papperspyssel av en slump för ca 7 år sedan, har sedan dess varit fast :O). Jag började först med kort, men nu gör jag även layouter. Jag har provat många olika färgläggningstekniker men inget går upp emot Copics.

När började jag måla med Copic?
Ja, när var det?? Vet inte ens själv men det är ett par år sedan. Innan det provade jag andra märken på marknaden, men fastnade för Copic mycket på grund av penselspetsen som är fantastisk att måla med. Sen finns det ju så många färger att välja på.

Vilken är min favoritkombination?
Det varierar hela tiden, men just nu är det turkost och rött. Älskar den färgkombinationen.
Till turkos använder jag BG09-BG05-BG01-BG0000 och till rött använder jag R59-R46-R24-R22.

Här har ni några kort jag gjort.






Min blogg hittar ni här www.tussans.blogspot.com

Ledtråd inför morgondagens presentation - "helig lokal"

4 kommentarer:

  1. Hmm det var en tricky beskrivning! Den får vi fundera på! Superfina kort!! Allihopa men det med molnen är underbart! Eller så är det bara för jag har fastnat för moln :-)
    Hoppas få se en turorial här en dag!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS vännen!!! Det här är såååå roligt! Att jag älskar din färgläggning och dina kort vet du ju redan! 😊Kram

    SvaraRadera
  3. GRATTIS tjejen
    Det var inte överraskande att du är med här :-)
    det skall bli spännande att följa denna bloggen med alla duktiga färgläggare :-))

    SvaraRadera
  4. haha..ja...det var Vildas Puck som skrev inlägget innan ...fniss

    SvaraRadera