fredag 1 juli 2016

Liten tutorial - ÅSAS SOMMARVECKA

Hej igen,
Nu är det dags för mitt sista inlägg den här veckan.

Jag tänkte avsluta med en liten enkel bildbeskrivning på vilka färger jag, oftast, använder när jag färglägger hud och hur jag går tillväga...
Motivet är stämplat på Copics Perfect Colouring Paper och färglagt med Copic Sketch och Copic Ciao 


Jag börjar oftast med att lägga en grund med den ljusaste kulören (här E000) över det område som jag ska färglägga. På så vis blöter jag upp pappret och får längre tid på mig att jobba ihop färgerna. 


Sedan lägger jag den mörkaste färgen (E11) i kanten där skuggningen är som mörkast. 


I nästa steg jobbar jag vidare med nästa kulör (E00) och gör små, små cirkulära rörelser för att få med mig övergången mellan de två kulörerna. 

Sedan tar jag återigen den ljusaste kulören (E000) och fyller ut resten av ytan. Skulle jag inte vara nöjd med djupet i färgläggningen så gör jag alla momenten en gång till… 


Här går jag in med lite ljusrosa (E11) för att lyfta kinderna något. 


Avslutningsvis gillar jag att förstärka skuggorna lite i  de mörkaste områdena, här gillar jag att använda E70 eller BV20. 

Sedan jobbar jag vidare på samma sätt på hela motivet. 
En av de delar som jag lägger mest tid på är att få så mjuka övergångar som möjligt mellan de olika kulörerna. Men att fortfarande behålla djup och kontrast. 


Här ser Ni det färdiga resultatet. 

Jag har använt följande färger:
Hud: E11-00-000-R11-E70
Hår: E49-47-44-43-42
Kläder: V95-93-91 / RV95-93-91
Gräs: G28-24-21-20
Himmel: BG0000-000-Blender

Hoppas det ska vara till lite hjälp.

Ha en underbar sommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar