måndag 16 februari 2015

En rosa hälsning

Såg ni min tutorial för två veckor sedan om "tip to tip"?
Jag gjorde klart motivet och använde det på ett kort, och här är resultatet!



Motiv från: hÄnglar & stÄnglar
Skin: E000-00-21-11-R20, 
Hair: E59-55-51, 
Pink: R81-83-85, 
Pants: E43-42-40, 
Grey: W5-3-1-00

Samtidigt som jag fotade mina bilder för tip-to-tip så passade jag på att fota när jag färglade ett hår, för att lite enkelt visa hur jag brukar lägga upp det.
Det är Molly från Visible Image som får stå till tjänst.


Här ser du färgerna jag har använt mig av. Det blir ett GRÖNT hår! :)

Jag börjar med G29, och lägger i där jag vill att håret skall vara som mörkast.

Sedan fortsätter jag med YG67 och bygger på.

Följer efter med YG25.

Avslutar med YG21 i dom ljusaste partierna. Som ni ser har det blivit lite "blackt" eftersom dom ljusare färgerna bleker ur den allra mörkaste.

Jag bättrar på den allra mörkaste G29 för att få tillbaka lite kontrast.

Hela kortet finns i min privata blogg i ett inlägg från i onsdags 11/2-15



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar