lördag 22 november 2014

Gäst DT - Ciza

Hej på Er allihopa!

Efter ett litet uppehåll över sommaren (och en bit in på hösten) har vi återigen an fantastisk Gäst DT hos oss på Copic Sverige. Under December månad kommer Ciza inspirera här hos oss med sina underbara copic alster.

Ciza hittar du här:

Här kommer en närmare presentation:



Jag heter Patricia Hagholm, men kallas alltid för Ciza (siiisa). Jag bor på landet mellan Linköping och Mjölby i ett litet trähus som är beige, rött och vitt. Det röda ska bort, men det tar längre tid att måla än vad man tror. :)
Jag har alltid älskar att färglägga. Rita är jag inte värst bra på, men att färglägga är kul. Jag har alltid älskat färgpennor i alla de slag. Så jag har nog målat så länge jag vet och minns. Det blev lite mer allvar när jag köpte mina första gummistämplar år 2000 på Stämpelfabriken i Malmö. Det var julstämplar som jag köpte då. Då körde jag antingen med vanliga färgpennor (fast med mååånga kulörer) eller med akvarellfärger. Som lärare hade vi såklart pysseldagar och jag tog med stämplar dit och vi färglade och eleverna gjorde underbara kort. Våren 2007 tog det fart med scrapbooking och då även med färgläggning. Jag avancerade. När distresserna kom var det färgläggning med dem som gällde. Sedan Tombowpennorna. Efter det var det Promarkerpennorna och nu Copics.
Sedan hösten 2010 har jag företaget Pysseldags där jag designar och säljer stämplar samt Copicsprodukter. Dessutom håller jag diverse färgläggningskurser. Jag har alltid älskat att lära mig nya saker och att kunna variera min färgläggningsstil, för det är helt olika att måla med Copics än att måla med vattenbaserade produkter. Jag älskar båda stilar. Våren 2011 tror jag var första gången jag provade Copics. Jag köpte 10 st pennor (två röda, två blå, två gröna, fyra grå) och provade och var fast. Jag älskade spetsen på dem. Dessutom fanns de i så många färger. :) Sedan dess har jag köpt på mig då och då och använder bara Copics när det gäller alkoholbaserade pennor.
Under 2014 har jag gått alla ECCP-kurserna, vilket bara fått mig att älska mina Copics och färgläggning ännu mer.För mig är färgläggning avkoppling, träning, laddning av batterierna. Det känns som om jag nästan ritat motivet när jag målat klart. Jag håller fortfarande på att lära mig saker om pennorna och om färgläggning och kommer nog aldrig att vara färdiglärd, men det känns bara kul. J Dessutom har jag en podcast, Papperspodden, där jag intervjuat Åsa Danielsson om Copicsfärgläggning.
Det finns många fina färgkombinationer men jag håller fast vid en som jag själv testade mig fram när jag köpte på mig fler röda pennor: Jag tycker den blir riktigt julröd och härlig. 
R59-46-27-17

Mitt första kort jag tänkt visa är ett digitalt motiv från Wee Stamps och heter Oak Tree Boy.




Hud: E00-21-50-R20
Hår: E33-35-37-39
Mössa & Fågelluva: B0000-000-00-02
Tröja: BV00-01-02-04-BG07
Overall & skoöverdrag: BV20-23-25-29
Strumpor: BG04-07
Skor: BG04-07
Fågel: YR07-BG93-N0-1-3-R11
Gren: E51-53-55-57
Ekollon: E42-43-E13-15-17
Löv: G12-14-16
Nyckelpiga: R29-100
Bjällror: C0-1-3
Mask i mössa: YG41
Skuggor runt motiv: B0000-000

Sen har jag sprinkat över Frantage ivory över för att det ska se ut om att det snöar lätt.
Jag är otroligt glad och ärad över att få gästa Copicsbloggen och mitt nästa inlägg kommer den 29/11.

* * *

Tusen tack för att du vill vara med och inspirera hos oss!



2 kommentarer: