torsdag 9 oktober 2014

Kladdande pennor... :-(

Jag fick för mig att köpa till några nya pennor så jag kunde utveckla och fördjupa vissa färgkombinationer på hår.... Allt väl så långt och kombon är riktigt fin... MEN ett tips när ni köper nya pennor är att kolla så de inte är för högt tryck i dem eller att de är överfyllda - görs lättast, i mitt tycke, genom att sätta udden mot ett vitt papper och se om det suger mycket eller om du tycker att färgen flyter ut. Då är det lite för mycket färg i pennan. Det är inte några större problem egentligen så länge du vet om det och inte drabbas av samma missöde som jag nedan... droppande färg. Jag brukar hålla pennor jag vet är lite överfyllda mot en trasa några sekunder innan jag börjar måla och sedan så håller jag ordentlig koll på spetsen så den inte är på väg att börja flöda.
Ett annat tips är även att ta av korkarna, på båda sidorna, samtidigt. Pennan är skapad med ett övertryck, vilket släpper när båda korkarna tas av. Det gör också att detta problem undviks.

Så här är mitt kort... Färgfläckar eller inte - de går ju att hantera ibland. På mitt kort nedan har jag satt en liten fjäril över missödet (efter fotografering) och då funkar det bra.


Här är en närbild på motivet - en digi från Mi Ran. 


Färgen har flutit ut längs med håret på höger sida och på knät är det en stor brun fläck.... 

Jag har använt följande färger: 
Hår: E 39, 37, 35, 34, 33, 30
Klänning: R85, 83, 81
Vindruvor: V 09, 06, 04, 01
Blad: YG 99, 97, 63

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar