fredag 1 augusti 2014

Julrött... lite tips och trix! (måååånga bilder)

Hej på er!

Är ni på väg att börja med julkorten? Det börjar ju bli dags... mindre än 5 månader kvar till julafton. Jag har ju delat med mig en del inspiration hitintills i veckan och det blir mer på söndag men idag tänkte jag ge lite tips på hur jag färglägger julrött... Visste ni förresten att det var just det julröda som gjorde att jag började färglägga med Copics? Jag fick inte till samma intensiva julfärg med distresser och såg så fantastiska julkreationer med Copics...

Här kommer en lite tutorial på hur jag färglägger julröda klänningar... Motivet är från hÄnglar&stÄnglar... Färgerna jag har använt är R 59, 46 och 27 - mina favoriter till julrött...


Jag börjar med att lägga R 59 där jag vill ha klänningen som allra mörkast. 


Sedan fyller jag på med R 46 och målar lite mer än jag gjorde med R 59.


Sedan börjar jag om med R 59 och målar lite större än jag gjorde från början. 


Sedan går jag över området igen med R 46 och målar återigen lite utanför mina tidigare varv. 


Sedan går jag över området med R 27 och målar ett lite större område. 


Sedan återigen med R 46 och lite större än första gången. 


Sedan målar jag över allt med R 27. Känner jag att jag vill ha ännu större kontraster så börjar jag om från steg ett igen. 


Så här blev det till slut... På luvan har jag gått över det två varv vilket ger lite mörkare färg. 


Tack för att ni kikade idag! Jag är tillbaka på söndag med ytterligare ett kort innan vi återgår till det vanliga i bloggen igen. 

Kram
Linda/Pysselbus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar