lördag 14 juni 2014

Förvaring för våra pennor

Vi i designteamet tänkte att vi skulle visa lite hur vi förvarar våra Copics och även visa andra tips och idéer på förvaringslösningar.
Häng med!

(Klicka på bilderna för att få upp dom lite större)

Vi börjar med att visa vilka förvaringar som Copic erbjuder, och det finns garanterat något som passar var och en med alla dessa möjligheter! Hör efter med din favoritaffär om dom kan hjälpa dig att beställa hem om dom inte redan lagerför dessa. Vår Svenska grossist tillhandahåller alla varianter.


VÄNSTER: Akryl-display. Köper du ett set med pennor så kommer dom ofta i en sådan här ask, det finns olika storlekar. Botten är lite gallerindelad så varje penna står för sig. Överskådligt och tar minimal plats. Askarna kan även köpas tomma.
HÖGER: Wallet. Dessa finns i olika storlekar utifrån ditt behov. Har man fler kan man lätt lägga dom lite ovanpå varandra framför sig när man målar. Fälls ihop till väska med handtag och lätta att bära med.


VÄNSTER: Metalldisplay. Just denna är för Ciao, men det finns för dom andra varianterna av pennor också. Överskådligt för dig som vill ha pennorna lättillgängliga på bordet. 
HÖGER: Detta är en stapelbar display. Man köper blocken styckevis och kan sedan stapla ihop dom efter behov. Kan givetvis ligga ner om man föredrar det. Ett alternativ för dig som vill ha pennorna på bordet framför dig. 

VÄNSTER:  Carrying Case. En hård stadig väska som rymmer alla färger. Innehåller 6st urtagbara korgar för dina pennor. Lock med dragkedja. Enkelt att bära med och pennorna håller sig på plats. 
HÖGER: Various ink Display. En display för dina refiller! Smidigt att ha full överblick på alla refiller och enkelt komma åt när du behöver fylla på dina pennor. 

 **************************

Design Teamets personliga förvaringar.

 Lisas Copic-väska. 
Jag föll till sist tillföga och köpte den stora väskan eftersom den är hård och ger ett bra skydd till mina pennor. Tyvärr har korgarna inuti aldrig tilltalat mig och *egentligen* skulle jag vilja ha mina pennor i nummerordning men nu förlikade jag mig med att få varje färg i en grupp för sig och peppar peppar går det ganska bra i min hjärna. :)

 




Det jag har gjort med min väska är helt enkelt att skära till sk. "foam-board" och sätta ihop till en egen fack-indelning. Alla fack är lika stora - ett till varje färggrupp ("E" fick två fack). Det blev dock en liten miss i tanken eftersom det är lite olika antal av färgerna. Några kunde haft mindre fack och några hade behövt större. Det stora dubbelfacket är perfekt för min rengöringsflaska och några refiller.

En förvaring jag var otroligt nöjd med innan min väska var denna ArtBin-låda.
Jag kunde ha pennorna i nummerordning och jag hittade direkt den jag ville ha. Tyvärr rymmer den ett begränsat antal pennor och jag växte ur den.

 



*************

Så här ser Christinas förvaring ut

När jag började med Copics så förvarade jag dem i sådana wallets som finns ovan i inlägget och det tyckte jag var ganska bra, men allt eftersom pennorna blev fler så insåg jag till slut att väskan var nog enda utvägen för den ultimata förvaringen. Jag tog dock vägen via en annan väska från den lokala pysselaffären innan den gick sönder.

Jag har en del ciao kvar sen begynnelsen och de använder jag bla när jag håller kurs. De förvarar jag i en wallet för enkelhetens skull.


Men som jag sa, att allt eftersom pennorna utökades, så blev det ohållbart att bära med sig flera o fler wallets. Valet blev till slut denna fina väskan...


...och till skillnad från Lisa så gillar jag mina korgar =) (fast Lisas variant känns rätt lockande...). 


Jag har valt att sortera in mina pennor som så att E-pennorna har fått en egen korg, B+BG samsas i en korg och det gör även alla V+BV+gråa. I den korgen med gröna pennor är där mest plats över så där förvarar jag bla sprayflaskan med cleaner i. I de två sista korgarna förvarar jag Y+YR och R+RV. Vissa tycker det ser rörigt ut,men det fungerar för mig.


Jag tycker det är så behändigt att lyfta ur den  korgen med de färger som jag tänker jobba med. 

Sist, men inte minst så vill jag visa förvaringen jag har till mina refills eller Various Inks som de heter. Jag har köpt ett akrylställ till dem och det är super. Då skramlar de inte runt i nån burk eller ligger slängda i väska huller om buller.



*********************

Rozzan´s förvaring

Just nu har jag mina pennor ståendes i copics egna akryldisplay. Gillart INTE riktigt, då jag gärna har mina pennor liggandes. Men jag har haft dem i de stora wallet som rymmer 72 pennor, men när jag fick bära
med mig fyra väskor för att få plats så kändes de inte så smidiga.
Tyckte annars om just den förvaringen av pennorna.
Jag hoppas ni läsare kan "hjälpa" mig att hitta en lösning jag gillar och kan "härma".
Vill gärna ha något sätt där pennorna ligger i nummerordning...




Jessicas förvaring
Jag förvarar också mina pennor i den stora copicväskan, men jag har ändrat på min inuti. Jag har tagit ur korgarna för att kunna dela upp väskan i alla färggrupperna.


Jag har använt mig av lådavdelare från Clas Ohlson där man själv väljer hur stora fack man vill ha. Det gick åt 1½ förpackning för att få denna fackindelning. 


Se så tjusigt det blev när varje färg har sitt eget fack. 

/Jessica - Tussan.

*****************************

Åsas förvaring

Jag har min pysselhörna i vardagsrummet. Och där har jag en plats där jag färglägger, samt har datorn. Där jag kan sitta ner. Sedan har jag en separat pysselplats, där jag står och pysslar.


Som grund använder jag mig, precis som många av de andra, den stora copic väskan. Men själva väskan använder jag egentligen bara när jag ska iväg någonstans. Övrig tid står de i korgarna, som tillhör stora väskan.


Jag tycker korgarna är jätte bra, och jag lyfter bara fram den, eller de, jag behöver.
Jag gillar att ha dom färgsorterade, men har ingen ork eller lust att sätta de i nummer ordning...he he..




Hoppas Ni fått lite inspiration. Det ska bli otroligt kul att få kika runt bland Era förvaringar!
Använd InLinkz och länka in din förvaring, säkert finns det massor av fler tips och idéer där ute hos er. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar