lördag 26 april 2014

Gäst DT Louise

Hejsan allihopa!

Idag kommer en liten närmare presentation av våran fantastiska Gäst-DT Louise:



Mitt namn är Louise Fraenell, jag 35 år och bor i en förort till Malmö i mitt kära Skåneland. Tillsammans med mig bor även resten av familjen, min man och mina två döttrar, sju och två år gamla. 
Jag började papperspyssla för ca fem år sedan och jag har varit helt fast sedan dess. Det känns så underbart att ha möjligheten att få spendera lite tid för mig själv med mina papper och mina pennor. Min julklapp var ett alldeles eget rum och det har verkligen blivit just detta: mitt eget rum. I det rummet existerar bara jag och mina tankar samtidigt som det skapas något med mina händer. Jag är så tacksam för alla fina vänner som den här hobbyn har skänkt mig genom åren, både i Sverige och utomlands och med dem kan jag "nörda" på riktigt..Emoji
Jag har använt mig av två medium innan jag försökte mig på Copics. Först var det polykrom pennor och stompar, sedan förälskade jag mig i distress ink. Det färglade jag länge med och jag gillar verkligen den skandinaviska stilen som dem representerar för mig. Men så blev jag DT på en Magnolia utmaningsblogg och där var det ganska vanligt att använda Copics. Min australienska väninna gav mig råd kring vilka pennor hon tyckte jag skulle börja med och jag köpte dem. Det var en smärre chock för mig hur mycket teknikerna skiljer sig åt och vid den här tidpunkten tyckte jag mig inte ha så mycket tid att öva så jag bestämde mig för att sälja dem?! (Usch, hur tänkte jag där..det var lite som att svära i kyrkan) Men ingen nappade till det pris jag hade satt så då behöll jag dem. Vi den här tidpunkten hade en av mina svenska väninnor, Christina (ja, Christina på teamet ;)) börjat gå kurser i Växjö och pratade sig så varm om Copic. Någonstans längs vägen tyckte jag att dem kändes för dyra för att stå modell på mitt skrivbord så jag gav dem en andra chans! Det har jag ALDRIG ångrat! Nu älskar jag dem! Tack vare Christina och några andra kompisar som tillhör en pysselgrupp som jag brukar skapa med och deras uppmuntrande ord så har det gått framåt. Men det gäller att öva och det är tur att det är så roligt! I min Copic hard case väska bor just nu en hel del av dem allra ljusaste nyanserna. Mycket 0000, 000 och 00 kombinationer. Allra mest uppskattar jag att färglägga hud så mina favoriter är E0000, E000, E00, E13 och E11. Jag tror jag skulle kunna sitta och färglägga hud hela dagen ;) Till kläder gillar jag R85, R83, R81 (Rosa) också kombinationen jag har använt på Tilda här ovan: V95, V93, V91. (Lila) 



Hud: E0000, E000, E00, E13, E11
Kinder: R22, E95, E93
Hår:  E37, E25, E35,  E33, E31
Griffeltavla: W7, C4, C3, C2, C1, 0 
                     Y26, Y32,  Y23, Y000
Klänning, skor och hårband: V95, V93, V91, V000
Skuggning: C3, C2, C1 

Ett stort TACK till Louise för att du ville ha äran att gästa oss, med dina fantastiska alster och underbara färgläggning. Glöm inte kika in i Louise egen blogg: http://louisesscrapperie.blogspot.se/


2 kommentarer:

  1. Det är jag som skall tacka! Jag är fortfarande helt tagen av att ni tycker jag är tillräckligt bra för att få hänga med er en månad - Det betyder så mycket <3

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få läsa lite mer om dig och du vet hur mycket jag beundrar dig vännen!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera