lördag 15 mars 2014

Gäst DT Anette

Hejsan allihopa!

Idag kommer en liten närmare presentation av våran fantastiska Gäst DT; Anette:


Det är jag som är Annette/Designette!
Jag är gift med Krille sedan 20 år tillbaka (jösses vad tiden går) och vi har två härliga tonårs grabbar. Hemorten är Staffanstorp som ligger i vackra Skåne.
Jag har nog alltid pysslat på ett eller annat sätt men när jag blev introducerad i korttillverknings branschen, julen 2006, visste jag att jag var fast. 
Min favoritsysselsättning av att göra kort är definitivt färgläggning och jag tror att jag har provat de flesta tekniker, såsom akvarell, Polychromos pennor, Distress ink och Promarkers. För drygt ett år sedan bestämde jag mig för att prova Copic som alla pratade om och det var då jag förstod vad jag saknat. Jag bara älskar dessa pennor, lätta att jobba med och stort utbud av färger!
Jag älskar grönt i alla avseende så av de gröna pennor jag har, använder jag mest YG61,61,67. Men jag är också väldigt förtjust i RV91,93,95,99 och E70,71,74,77...oj, nu får jag nog hejda mig för listan kan bli väldigt lång med mina favorit kombinationer.

Jag vill tacka dessa underbara tjejer i Copic teamet för att jag fick äran och bli utvald till gäst DT denna månad. 
Detta ligger mig varmt om hjärtat!





Färger som jag har använt denna gången är:
Hud E11,00,000 R20
Hår: E70,71,74,77
Klänning: RV91,93,95,99
Träd: E55,57,59
Mark och gräs: E41,42,43,44 YG61,63,67
Moln och himmel: C1 W1,3 B000,00 G000


Ett stort TACK till Anette för att du ville ha äran att gästa oss, med dina fantastiska alster och underbara färgläggning. Glöm inte kika in i Anettes egen blogg: http://designette.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar