tisdag 24 september 2013

Blanda egna färger

Idag ska jag visa er hur man blanda egna färger. Det man behöver är en tom penna och refiller. Jag har blandat 2 stycken pennor i serier där jag tycker att det är ett för stort hopp mellan färgerna för att kunna få en bra och snygg övergång.


 När man ska fylla en tom penna och blanda med 2 olika refiller är det viktigt att man inte häller i allt på en gång. Börja väldigt försiktigt med 1 droppe av varje och öka successivt med mängden droppar. Jag tog som mest 5 droppar i taget så färgen har en chans att blanda sig. 


Här nedan ser man hur mina nya färger blev.
Till RV97 hade jag lika många droppar av RV99 som jag hade av RV91.
Till BG71 hade jag lika många droppar av BG72 som av BG70.


Jag har även målat ett motiv med min nya BG71.

3 av oss i teamet var på pysselträff i Enköping i helgen. Då gjorde vi ett kort i var med samma motiv och skiss, så kika in i morgon så får ni se hur det blev.

Kramis 
Jessica / tussan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar