onsdag 24 juli 2013

Vad gör man?

Ja, vad gör man när man upptäcker att några av hudfärgerna helt plötsligt tar slut?? Speciellt när man sitter på en ö i finska skärgården och inga copicbutiker i sikte. Jo man surar och muttrar ett tag och sen får man kika igenom sina noga utvalda och nerpackade pennor för att se om man kan hitta nåt annat som kan funka.

Så sagt o gjort - jag fick testat en del olika varianter och fick det att funka några gånger. Som till exempel på den här sköna bönan!


Jag brukar i normala fall använda E11-21-00-000 till hudfärg men några av dem tog hastigt slut. Bara så där! Så. Jag experimenterade lite och fann att E11-YR01-00-000-E02-04-08 också funkade. Lite meckigare men det funkade. Tror dock inte att jag kommer fortsätta för jag tyckte det var lite svårare att få det bra men å andra sidan - övning ger ju färdighet!

Här kommer resten av färgerna

Hår E51-53-43
Klänning E47-44-43-42

Ha en fortsatt härlig vecka! Kanske hörs vi igen, lagom till helgen!

1 kommentar: