söndag 21 april 2013

Att färglägga hår...

Hejsan allihopa,

Hoppas Ni har en underbar vårhelg!
Glöm inte bort att krypa in i pysselhörnan en liten stund, trots det fina vädret :)

Idag tänkte jag visa en av mina personliga favoriter bland diggisarna.


Jag har hållit färgerna väldigt mycket ton i ton på hela kortet.
Låtit pappren och motivet gå i samma färgskala.

Personligen tycker jag att hår är ett av de områden som tagit längst tid att 'lära sig' färglägga.
(kanske till och med den svåraste, förutom möjligtvis de därna vecken på kläder ;) )
Men jag har lärt mig att det inte finns några genvägar, utan det är bara att ÖVA.
Då kan det vara bra att hitta ett motiv som du verkligen gillar, men som samtidigt utmanar dig lite.
Detta är ett motiv som jag använt mycket för att öva på just detta.
Motivet är ett samarbete mellan Saturated Canary och Make it Crafty.


Som bas på håret har jag använt en av mina favorit kombinationer:
E49-47-44-43-42
men sedan har jag använt även:
Y21 & E35
för att mjuka upp färgen lite.

Övriga färger jag använt:
Hud: E13-11-21-00-000-R20
Klänning: B97-95-93-91-00

Jag har färglagt på Perfect Coloring Papaer (PCP).
Ni har väl inte missat att Ni kan hitta Copics alla återförsäljare i Sverige under en av flikarna överst i bloggen.

Tack för titten och hoppas Ni fått lite inspiration.
Ses snart igen!



1 kommentar:

  1. Fullstendig vakkert på alle områder Åsa♥
    Så flotte farger og så fullt av liv!
    Du er en mester på hår og om man blir like god på hår som du om man øver skal jeg jammen legge inn litt øvelse i ettermiddag...
    Innertier vennen!
    Masse klemmer

    SvaraRadera